У серпні 2025 року в Україні відбулися одразу кілька стратегічних кроків у сфері інтегрованого управління кордонами. Уряд схвалив проєкт нового Митного кодексу і розпочав консультації з бізнесом, тоді як Держмитслужба оголосила старт розробки NCTS Фаза 6 та попросила Єврокомісію продовжити перехідний період до 2026 року. Паралельно відбулася оптимізація структури: шляхом об’єднання непрацюючих підрозділів створено Південну та Південно‑Східну митниці. Кількість підприємств зі статусом авторизованого економічного оператора (АЕО) досягла сотні, а митниця видала понад 100 ліцензій для брокерської діяльності.
На кордоні спостерігалися сезонні піки: лише 3 серпня його перетнули 155 тис. людей (85 тис. в’їхали, 70 тис. виїхали), а в липні загальний пасажиропотік становив майже 4,2 млн осіб. Наприкінці місяця прикордонники фіксували близько 150 тис. перетинів за добу, причому інтенсивність в’їзду перевищувала виїзд на 10–15 тис.; при цьому 85 % подорожувальників були громадянами України. Зміни до правил перетину кордону, що дозволили виїзд чоловікам 18–22 років, суттєво не вплинули на загальний трафік. У зовнішній торгівлі за сім місяців товарообіг зріс до 69,1 млрд дол. США (45,9 млрд – імпорт, 23,2 млрд – експорт), а митні надходження у липні сягнули 65,1 млрд грн; при цьому обсяг імпортованих товарів становив 3,6 млн тонн, хоча частка оподаткованого імпорту знизилася до 85 %. За сім місяців виявлено 5 682 порушення митних правил на суму 6,8 млрд грн.
Стабільний експорт забезпечує Український морський коридор: за два роки ним перевезено понад 137 млн тонн вантажів, зокрема 84 млн тонн агропродукції, більш ніж 5 300 суднами, що підтримує продовольчу безпеку в 54 країнах. Серпневий дайджест також відзначає поглиблення співпраці з Канадою, Австралією та Великою Британією у митній та прикордонній сфері, а також реалізацію інфраструктурних проєктів на західному і південному кордонах, попри залежність від зовнішнього фінансування.
Із повним змістом дайджесту. ви можете ознайомитись за посиланням.